مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

((تعالى نشرب شاي)))الحلقة الرابعة بقلم الأديبة / زرقاء اليمامة المصرية



 تعالى

أهلا بكم
دخلت على الفيس وفتحته والمفاجأة أن لاقيت عندي طلبات بالهبل....والأغرب أنهم كلهم رجالة.....ومفيش واحدة ست فيهم....سألت محمد ابني ..إيه ده يابني....الستات انقرضت...هههههههههههههههههههه...الواد قالي خلي بالك يا ست الكل
الفيس مفهوش حد صريح..الكل بيكذب على كله إلا بعض المحترمين...والدراسة جايه...مفيش حد فاضي يعلمك
المهم تعلمي بسرعة..وخلي بالك أن الفيس ده عامل زي الشارع الكبير اللي في وسط البلد...والكل بيبص على بعض من البلكونات والشبابيك...والشاطر اللي يقفل شباكه وبابه عليه...أوعي تصدقي حد..فاهمة؟؟؟؟
طبعا أنا صدمت بجد..ده كلام المراهق...أمال الناس المدربة تقول إيه؟...وأخدت الكلام حلقة في ودني
وفجأة ظهر إشعار فيه أن أشرف وافق على طلب الصداقة.......بصراحة فرحت كنت منتشيه.....مش حب يا جماعة ده شعور أني مهمة بس,,,,,,,,طبعا كنت أكلم روحي
الولد قال فجأة إيه ده؟...هو أنتي بعتي له طلب؟...وليه؟
تعرفوا كأني نزلت المالح وغرقت فيه......وبسرعة قلت له...ده صديق خالتك مها...الولد مش مستريح....اه يا محمد ده عايز يخطبها
الولد عداها.....ومشى لمشواره...وأنا فتحت الدردشة....وبدأت نكلمه
أنا:...//...السلام عليكم
هو:..//...وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أنا:......اسمك إيه؟........... (طبعا متلخبطة مش عرفه أحاوره )
هو:...أشرف...مش شايفة الأسم ولا إيه؟
أنا:....أني بنشوف كويس...بس ممكن يكون اسم مستعار!!!
هو:.....لأ...انا مش بنخاف من حد,,,وده اسمي
أنا:....ممكن تكون هربان من الجيش ولا نفقه؟...هههههههههههههههه
ضحك...وحسيت بأنه بيضحك أمامي بجد...وضحكت أنا كمان...والرهبة دي بدأت تزول شوية شوية
هو:......إسمك إيه ...ممكن نتعرف؟
أنا:.....طبعا...أنا ..هالة...((( أخترت أسم صديقة عمري)))..ست بيت ومتجوزة..وعندي .........عيال
هو:.....أمممممممممممممم....طيب أنا أشرف مدرس ابتدائي...وأعزب....ومش بتكلم مع ستات متجوزة بجد...أنا سعدت بيكي...وأرجوا أن يكون لك رأي يفيد غيرك في تعليقاتك عليا.....شكرا لإضافتك لي....السلام عليكم
أنا بصراحة تشتت...وبعدها قلت ...مع السلامة...يعني من حلاوتك يعني؟.....بس كرامتي نقحت عليا جامد
و زرت أختي مها ..........وقلت لها صاحبك ده معندوش لياقة........الغريب هي لم تدافع عنه.....قلت لها مش هو ده (....)....ولاقيتها منفضة له خااااااااااااالص
وشوية قهر في عينها برده...وعرفت منها أنه سابها بسبب الماديات.....وهي مش هتضيع بقية عمرها تستناه
ومر يومين أنا نفسي مسدوده أدخل الفيس.....وبعدين قلت أضيع شوية وقت فيه
وشفت أنه منزل حاجات دينية...وعلقت عليها...وبصراحة فرحت لما لاقيته يرد التعليقات بتعليقات جميلة.....لدرجة أني كل يوم أدخل أعلق عليه لوحده
وفي أحد الأيام فاجأني هو........فيه شي بسطني منه وخلاني نطيروا من الفرح........إيه هو؟؟؟....بكرة أقولكم
******************
((( زرقاء اليمامة المصرية )))

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016