مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

أنا خايف ... بقلم الشاعر / علي جامع



أنا خايف
كلام مكسور
يقوم (منتور)
يهجّج كل قوافيّا
أنا خايره القوى فيّا
سباتة (بوص) بتسترنى
وتيجى لصوص وتعذرنى
على العيشه اللى مش هيّه
أنا كائن مالوش ديّا
بيرفض بطش سلطانك
وانت اللى فى إمكانك
وإمكانك وإمكانك
تهين وتدين
وتعرض روحى فى البتارين
ليلاتى الحلم يراودنى
أكون منقاد
أسيب الفكره والمعنى
ولغة الضاد
أقول له بلاش تعنفنّى
أنا لو دمّى ينزفنى
حلفت مااكونشى غير ليّا .
.............
علي جامع

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016