مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

خلاصة القول ........ بقلم الشاعر الكبير م / عطية شواش

م.عطية شواش
علي زيتنا
علي دقيقنا
نشف ريقنا
جرينا ... بس مالحقنا
جحا .. حماره
ولما اتقل مقداره
فدق البغل مسماره
في حلق الباب
وكانت دقه ع الطبطاب
ورجت بيت
لاقيت الدقه بكتافي
ولا اتخضيت
لا عرض وطول
دا ياما دق فوق راسي
جيوش بطبول
ومصراني ياما اتكعبل
وحاش البول
وتفضل مصر باقيه لنا
وكله يزول
خلاصة القول
أنا قاعد علي قلبك
يافرع الفول
لحد القرن مايحبل
منا أهبل
لكن لا قلبي ولساني
بقا دلدول
ففرقي واضحن جدا
مابيني ودول
ولو بزعل
ساعات منك
فبزعل
بس مش سايب
دراع النول
ولا عايز أبيع لحمك
لبطن الغول
ولا عايز عقاد نافع
ولا عايز عقاد مبلول
أنا الترس اللي متوصل
علي البندول
وانا المدفع وانا الإسطول
خلاصة القول
انا الحلم اللي في ايديكي
ومش حيزول

........
م .عطية شواش 

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016