مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

ياللي مخك قد نبقة ..بقلم الشاعر المبدع / هشام الدشناوي

 
ياللي مخك قد نبقة
بكرا تعرف مين أنا أبقي
وان أنا للود حافظ
وان أنا ع العشرة أبقي
رغم إنك إنت يعنى
كنت ليك ويايا سابقة
ياللي مخك قد نبقة

العجيبة إن إنت راجع
رغم جرحك والمواجع
جاى عن فعلك تبرر
جاى عن نفسك تدافع
يعنى جاى عشان تصالح
ولا بتظبط مصالح
روح يا شاطر روح يا فالح
روح يا عم الله يسامح
دانت ليك ويايا سابقة
ياللى مخك قد نبقة

فاكر الود اللي بيعته
واشتريت ود اللي باعك
واما سابك قولت سيبته
جيت لقلب كبير يساعك
والتسامح هو طبعي
والتجاهل من طباعك
والعمايل ليك مشابهة
والمواقف ليك مطابقة
وانت ليك ويايا سابقة
ياللى مخك قد نبقة

وابتدينا صفحة بيضة
فانت جيت شخبطتها
سيبتهالي صفحة سودة
قومت أنا قطعتها
مانت عدت الكرة تاني
تتجاهلنى وتتناسانى
بس أنا حافظ مكاني
ليا قيمتي وليا شاني
فيه قلوب ياما عشاني
عمري ماقبل تتلاشاني
والغريب لو يبقي أبقي
عمري مادخل في مسابقة
مانت ليك ويايا سابقة
ياللي مخك قد نبقة

...........
هشام الدشناوي

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016