مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

النداهة ..... بقلم الشاعر الكبير / سعيد شكري



بياخدنى هواكى لأعتابك
يسلم ويعيش ..!!
ويدق الشوق بإيديه بابك
ليه مترديش ..؟!!
وانا عايش بيكى وعلشانك
وبقيت دراويش ..!!

واتارى الحلم النداهة .. متاهة
وانا قلبى اللى احتار .. جواها
والفرحة اللى بيستناها
حلفت ماتجيش ..!!

يا محنى ف ديل العصفورة
من دم الورد
والحزن بيغلب ع الصورة
والليل والبرد
وشوارع قليى المهجورة
ليه ماتساعنيش ..!!

واتارى الحلم النداهة .. متاهة
وانا قلبى اللى احتار .. جواها
والفرحة اللى بيستناها
حلفت ماتجيش ..!!

يا براح ف الروح ومالوش آخر
قلبى مسافر
من غير زوادة ... وبيعافر
وانا ع الآخر
لملمت الفجر المتاخر
ومالملمنيش ..!!

واتارى الحلم النداهة .. متاهة
وانا قلبى اللى احتار .. جواها
والفرحة اللى بيستناها
حلفت ماتجيش ..!!
......
سعيد شكري

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016