مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

لو بتحبني...الشاعرة نجــاة عبد الحلـيم


*******
لو بتحب صحيح و بجد
مـش هيهـمـك ابدا حــد
مش ح تـخبي
ح تحضن قلبي
هتسيبك م اللوم و الصد
فرحني و خليني معـاك
انا باهــواك
مش ناسياك
نفسي ف يوم ارتاح في هواك
هوا هــــواك ليه بيغلبني ؟
شكلك كده تايه و سايبني
للافكـــار اللي بتتعبني
و لشوقك اللي مدوبني
لو بتحب صحيح و بجد
هتزورني حتي ف احـــلامي
هتموت موت م الشوق قدامي
هتسلم و تدوب في غـــرامي
هتنسيني كل الامي
هتقول لي اللي ما قلته لحد
و تقــــول لي انا ميّت فيكي
باشتاق لك سرقتني عينيكي
و ف لحظة هاموت فيك و بجد
لو بتحبني قولها بجد :
باعشق قلبك باهواكي
و ما تقولش لحد
عايز الجد ؟
انا عاشقاك باتكلم جد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .

كلماتي / نجاة عبد الحليم
من ديواني التاسع
" خد القمر "

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016