مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

""حالة "" بقلم الشاعر / محمود وحيد



انا اللى

ربطت الحجر

على بطنى

ولا عمرى

شكيت الجوع

وانا اللى

بكيت الدم

من قلبى

ولابانشى

فى عينى دموع

انا الصرخة

اللى مش طالعة

ونار والعة

فى قلب ضلوع

انا الخطوة

اللى مش ماشية

ولا عارفة

لطريقها رجوع

انا الجرح

اللى متوجع

وفيه الأهه

مكتومة

انا الحلم

اللى ضل مناه

ودقة قلبه

مهمومة

انا البردان

فى عز الحر

وعلة بردة

معلومة

انا العطشان

فى وسط النيل

وشمسى بهمى

مغمومة

انا الماضى

بأحزانه

سجين ظلمه

وسجانه

غريب حاضر

غريم بكرة

شريد نفسه

وخلانه

انا سكة متاهة

وخوف

ولون مخطوف

معالم فرحته

غابت

وكل الحزن

عنوانه

انا الباقى

من اللى فات

ولسة ف جتته

حبة بتتعكز

على الأنات

انا الاصل

لكن عاجز

ومتقيد فى

حبل الموت

يا دوب الصورة

موجودة

لكن فى الاصل

من الأموات
.............
محمود وحيد

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016