مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

أنا عربى ..خاطرة لم تكتمل ..الشاعر أحمد حسن عمر


*******
مانيش زعلان على فلسطين
ولا شـــايل عشــانها الطين
وحاطط بين ودانــى عجين
كإنى اجنبى غربى
م انا عربى
____________
بأشوف المدفع الـــرشاش
خايف من يادوب طوبه
واشوف البنت بين أوباش
ودايره العركه منصوبه
واشوفها بتحضن الألغام
وانا واقف اقيس شنبى !!
م انا عربى
ـــــــــــــــــ
فى حفل عزاها اروح بالليل
واعــمـل إنّى متـأثر
وابكى دمــــوع يادوب تمثيل
كإنى أخوها أو اكتر
وانا ما ساعدت حتى بشىء
وآخر الليل ابوس شلبى !!
م أنا عربى
قـلــــــــبى ماهـــوش ييتقطّع
عشان اطفالها ميت نوبه
وماشى فى حالى مش باسمع
غــــالبه ولّا مغلــــــوبه
أروح امسك فى شرشوبه !!
وامسح حجرتى وكنبى !!
عشان عربى
أنا عربى

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016