مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

الحسناء والصائم ـــــــــــــــــــــــ بقلم الشاعر/ أحمد عبد الشافي

 
صايم وباسلى صيامي
على قطة جميلة سيامي
ليها رمش بطبعه حرامي
سـكنت بالصـدفة يا عيني
مـن كـام أسبوع قــدامى
نستنى ف لحــظة مـنامي

خلتنـى بـقيت يا خــــــلايق
لو يـوم مابانتش اتضــــايق
لها عـين سـبحانه الخـالق
لو بصــــوا عليــا دقــايــق
باتخيل نفسي سـي رامــي
وعـينين قطتي الـهـامــي

من نظرة صادتني ِشبَاكها
وعـشـقت ضُلف ِشــبْاكها
مـن يــوم مالـهوا حـركها
ياسـلام لو ُطُُلــت أشـبُكها
د انا كنت بلــغت مــرامي
وف صحوي رأيت احلامي

تـخـرج يبهرني جما لها
تـدخـل يـقـلقنـى دلالـهـا
وتــعدى ليـالي بـحـالـهـا
وانا صاحي وباتـخيلها
بتقوللى انا جيت ياغرامي
يا مُنـاي وســـر هــيامـي

قـوم يالله عشان نتسحـر
وبـلاش ف البُــعد تفكـر
أنا أصـلى باحبـك أكـتر
من أنت ف يوم تتصور
أســـرح وتزيد أوهامــي
ويضيع م الوهم صيامى

ـــــــــــــــــــــــــــــــ
أحمد عبد الشافى أحمد

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016