مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

ليه الضحكة مكتومة ...بقلم / مصطفى تيسير

‏و ليه الضحكة مكتومة ؟
ف نبرة صوتك الموجوع ..
و ليه الفرح متداري  ؟
و بيسافر مش باينله رجوع ؟
أنا عاشق علي بابك ..
حفرت الشعر في كتابك ..
أنا الزاهد في أعتابك ..
أنا أهلك و أصحابك ..
و أنا الخادع و أنا المخدوع ..
أنا إللي ف بحر الميت ..
بسافر مش باينلي رجوع ..
أنا إللي كسرت مركبتي ..
لكني بحاول أتعلق علي الساري ..
و لسه شوقي متداري ..
و لسه نهرك الجاري ..
معايا ف ليلي و نهاري ..
بينقل كل أخباري ..
و مش داري ..
بإن الفرح شئ ممنوع ..
أنا بيني و بينك ليل ..
و نص نهار و وادي و سيل ..
أنا إللي بس علشانك عشقت الخيل ..
و نمت فوق تراب الصبر ..
و دوقت المر جيل ورا جيل ..
أنا إللي تعبت من جوا ..
بحبك هفضل أكتبها ..
بحبك في زمان الجوع ..
بقلم .. مصطفي تيسير‏


و ليه الضحكة مكتومة ؟
ف نبرة صوتك الموجوع ..
و ليه الفرح متداري ؟
و بيسافر مش باينله رجوع ؟
أنا عاشق علي بابك ..
حفرت الشعر في كتابك ..
أنا الزاهد في أعتابك ..
أنا أهلك و أصحابك ..
و أنا الخادع و أنا المخدوع ..
أنا إللي ف بحر الميت ..
بسافر مش باينلي رجوع ..
أنا إللي كسرت مركبتي ..
لكني بحاول أتعلق علي الساري ..
و لسه شوقي متداري ..
و لسه نهرك الجاري ..
معايا ف ليلي و نهاري ..
بينقل كل أخباري ..
و مش داري ..
بإن الفرح شئ ممنوع ..
أنا بيني و بينك ليل ..
و نص نهار و وادي و سيل ..
أنا إللي بس علشانك عشقت الخيل ..
و نمت فوق تراب الصبر ..
و دوقت المر جيل ورا جيل ..
أنا إللي تعبت من جوا ..
بحبك هفضل أكتبها ..
بحبك في زمان الجوع ..

........................

  مصطفي تيسير

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016