مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

صباح الحب ...بقلم الشاعرة الجميلة / جهاد زيادة


تسمح لي 
اصبح بس علي قلبك
ولو يعني مفيش إزعاج
تخللي عينيك تفتح لي
صراحه بجد 
بشتاق لك
و مش بكدب
و لا تقولشي عليا بخاف
انا لو كنت عصفوره
هكون لك بسمتين و جناح
و هعملك نشيد صداح
و ازقزق لك مسا و صباح
و اغمض 
بس علي قلبك
و افتح
بس علشانك
و اغني لك غناوي صباح
لو يتعبني يوم صوتي
انا اتعب 
عشان ترتاح
و لا هشكي 
من الموجه 
و لو جايه كمان حاره
انا حره
ما دام طيفك يظللني
و مش خايفه
ما دام صوتك مطمني
و هعمل من عيوني حجاب
و اخبيهم عن الحجاب
و هرقي بسمتك فيا 
و هزرع رمشي حنيه
و هعمل من ضلوعي
كمان و هعزف لك  
كمان الحان
و هنشر ورد ف الغيه
و هملا العش ملاغيه
و اجيب لك عقد م اللولي
و تشرح ليا احوالك 
و كل الحب قولهولي
صباح الحب 
من قلبي 
صباح الود 
من روحي
هغني و إنت تسمع لي
و إسمك احلي اغنيه 
و اخللي المد ف حرفك 
من اﻷخر و م اﻷول
و هتحول لجنيه
تشاور ع القمر
 ينزل
تشاور ع الشموس
 تطرح 
تشاور ع الزعل 
يفرح
تشاور ع اﻷلم
يعزل
تشاور ليا
اقول شبيك
حبيبي و بس
انا ملكك
صباح الحب
.......
جهاد زيادة

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016