مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

راجع لك ...الشاعر حلمى قـــاسم




*********
ومــــــن تانـــى انا راجع
لحُضن الســاقيه والتــوته
شبعنا غربه و مـــــواجع
بموت ف البعد مية موته
انا راجــــع يا واحشــانى
يا شريانــــى انا جاى لك
معـــــاكى باحس بكيانى
وجـــوه الننى انا شايلك
هاجيكى و شوقى سابقنى
مرافقنى جمـــــال طيفك
حنين القلب ســـــــارقنى
لحبة ضــــل من صيفك
ومن تانى يا اغلى الناس
انا راجـــــع وكلى حماس
راح ابـــدر غلتــــى بكــفى
وفوق كتفى هَشــيل الفــاس
هَخضر ارضـــك السمــره
واقــــــوم م الفجر اراعيها
ولو شمسك نيران حمـــره
راح اتحمّــل بـــــلاويهـــا
يا نخله وضل صفصـافه
يا ترعه ومرعى خير طارح
يا زلعــة ميه شفـــــــافه
يا عود مفرود قوى سارح
مـــن امبارح وانا معاكى
بقول جى لك بإحســاسى
واصّبر نفســــى بغُـناكى
وطيب اسمك فى انفاسى
*************
الشاعر حلمى قاسم

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016