مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

بحبك ...بقلم الشاعر المتميز / وليد المليجي

 

يا حتة حلوة جوايا
يا زاد السكة و الغاية
يا كعبة هاطوف انا بقلبك
و هاتشفع ب 100 آية
انا الواقف على راحتك
انا الحارس على اعتابك
يا ويله من يجوب ساحتك
و يتخايل بطيف بابك
يا ويله من يدوس ضلك
يشوفك يبتسم مرة
ما يعرف إن ليكى حبيب
بيحبس جن في الجَرَّة
و باشتاقلك كتير جدا
و ما بين كل ....
شوقة و شوقة باشتاقلك
و باكتبها
على نور القمر كلمة
على الغيمة على النسمة
على شباكى بعد الفجر
على دعوة في ليلة قدر
على شنطة و لد ع الديسك
على عطرى و ريحة المسك
في توكة بنت زى البدر
على كفوفي في ساعة ندر
على الشجرة على الجدران
بادوِّنها في كل أوان
و انا نايم .. و أنا سهران
باعيشها فْ دنيتى بيكي
( بحبك ) كلمة مالية الكون
و انا اللى كتبتها ليكى ..

.............
وليد المليجي

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016