مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

مش هسامحك..بقلم الشاعره/ همت مصطفى

 


مش راح أسامحك يا اللي قِسيت

و اللي بسببه حياتي نسيت

قول فارقتني عشان ما قدرتش

أبقى عشانها

سور يحميها 

و حضن 

و بيت

*

ذنبي معاك ان انا حبيتك

على قلبك حنِّيت و راعيتك

شفتك في الأيام مقهور

ع الفرحة ندهت و صحِّيتك

*

خدتك ودِّيتك للجنَّة

و رسمنا على إيدينا الحنَّة

قلت دي فرحة جديدة عليا

وياكِ هاعيشها و هاتهنا

*

على قد ما ضاع مني اديتك

هدتك الأيام ف بنيتك

علشان شفت انك تستاهل

و نجوم السما تصبح بيتك

*

كنت ببان جامدة و قوية

رغم الكسرة المالية عينيا

و اسند ضهرك وقت الشدة

و مايل ضهرى يعلّْ عليا

*

أيوة عليك أنا كنت باغير

و اسهر أبكي بحرقة كتير

و في قلبي أداري اللي قاسيته

و ما حسستكشِ بتقصير

*

و اما لقيتنى أنا عايزة أعيش

قلت انا باخد و لا باديش

كل ما أملك ملك لغيرِك

هي حبيبتي و غيرها ما فيش

*

ع الأرصفة بعترت في روحي

مشيوا الخلق يدوسوا جروحي

و بروح باردة مشيت ويَّاهم

و استعذبت صراخي و نوحي

*

و اللي واجعني إني راهنت

إني معاك راح أرجع بنت

بضفيرتين من تاني و اطير

شبت معاك و رهاني خسرت


ويَّا الحزن أنا عشت تحدي

يا ما واجهته و قلت له عدي

كل ما افكر إني نسيت

ألقي دموعي تجرَّح خدي

*

ها احلف بسيول ساكنة عيوني

وبقهرة وحسرة سكنوني

مش راح اسامح قلبك أبدًا

ع الكحل السايح في جفوني

*

لحظة استني


هو أنا صح بجد كرهتك

و اللا القلب ما عدش يعزك

حاسة أن انا كدابة مخادعة

علشان لسه بجد......... باحبك



......

همت_مصطفى

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016