مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

أنا الصعلوك ...بقلم الشاعر / محمد البحيري

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، ‏‏‏لحية‏ و‏لقطة قريبة‏‏‏‏ 


أنا الصعلوك ف وسط

ملوك ومش دارى

انا اللى  فقير و شايف

ناس حساب جارى

انا اللى الدمعة حيرانة

على خدودي

و غصبٍ  عنى و بدارى

انا اللى حياتى صفر شمال

بعيش الوهم جوا خيال

انا المنسى انا المطحون

انا الصرخة تهز الكون

انا اللى بقاسى مر  مرار

انا اللى نشاطى شعلة نار

و باسعى لرزقى بالمشوار

بصرف منه بالتيلة

وشايل حمل فالشيلة

حياتى صعبة و تقيلة

وشايل همى و العيلة

ووجع  الهم ده صاحبى

وصوت الاه بتصرخ بى

بعيد السمع ع السامعين

واكلم مين  و يسمعنى

و  بيا الكل مش حاسين

ووجع الوحدة بيأثر

و لم هموم و تجرجر

يارب الهمنى صبر جميل

و قوة خيل و اتحمل

وتحلا الدنيا ادامى

ووش  العيشة يتجمل

......

محمد البحيري

                  

 



التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016