مجلة حـــــروف من نــــــــور مجلة حـــــروف من نــــــــور

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

بقالي سنين ...بقلم الرائعة / جهاد زيادة


بقالي سنين 
بحايل عيني دي تغمض
تعدي الساعه بالثانيه 
مفيش ثانيه 
بتشبه لاختها التانيه
و جيت إنت تغمضها 
تهدهدها
تكون الوقفه يوم عيدها
تكون ألوانها ف الفساتين
تكون بساتين
تزينها
تحليها
و ييجي الليل
تنيمها 
و ساعة الفجر 
لون عينك يصحيها 
و كان عطفك يوضيها
فتتلفت علي القبله
و كات قابله
معاني الجرح تحييها
تسبح ...
بس علي إيدك
و آية الكرسي ترقيها
و تمسح دمعه ف عنيها
و تحكي لها كمان حواديت
و نور البيت 
يكون مطفي 
و ليه النور .!
ما دام حسك مضويها
و تمسك إيدها ف اﻷحلام
تمنيها 
و تغزل ضلها ضحكه
تبدل حزن لياليها
و لو غمضت يوم عنها
غياب ضيك يبكيها
حكايه و كنت بنسجها
و كنت بلم ف نسيجها 
و ازوق فلها بتاجها
و لما عيوني تحتاجها
آلاقي دموعي تحكيها
و كنت انت اﻷمل فيها
و كنت كتاب بيرويها
و كنت الروح و انفاسها
و كنت دنيتي بناسها
و كنت العين و حراسها
و كنت الصوت ف غناويها
و كنت الرمش و النني
و كنت تمللي مستني
يجيلي النوم يهنيها
و يوم ما جيت تكحلها
لقيت قلبك 
بيعميهااا
.........
جهاد زياده

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

زوار المدونة

احصاءات المدونة

جميع الحقوق محفوظة

مجلة حـــــروف من نــــــــور

2016